We intend to organise the Instrument Rating Instructor course (for Aeroplanes) in accordance with Part-FCL at our HQ in Vantaa, Finland, this summer 2024. (If you are already a Flight Instructor, your licence issuing authority may use the abbreviation ”FI-IR”, instead of ”IRI”, to designate the privileges.) Get in touch if you are interested to make sure you don’t miss the train–such instructor courses are not scheduled every year!
Theoretical Training
The theoretical training consists of
- 15 h of teaching and learning studies
- 10 h of technical training
If you already are an FI(A) holder, you are exempted from the 15-hour Teaching and Learning module. Others will need either to attend it or produce a certificate of having completed the same in an another ATO.
Exceptionally, this is organised as on-site classroom training only, i.e. you cannot attend this training remotely via a video link.
Practical Flight Training
The practical flight training consists of
- 10 h of flights on DA40 and/or FNPT II mimicking the DA42.
FI(A) holders get credit for five (5) of the above hours, leaving only five (5) hours to be flown.
Privileges and Conditions in Short
The privileges of FIs include: to conduct flight instruction for the issue, revalidation or renewal of a BIR or an IR for aeroplanes, provided that the FI meets the following conditions:
(1) they have completed as student pilots the IRI training course and have passed an assessment of competence for the IRI certificate;
(3) if during an approved training course at an ATO, the FI is providing training in FSTDs or supervising SPIC training flights that take place under IFR, the FI shall have completed at least 50 hours of flight time under IFR after the issuance of the BIR or the IR, of which a maximum of 10 hours may be instrument ground time in an FFS, an FTD 2/3 or an FNPT II;
(4) if the FI is providing training in an aircraft, the FI shall have completed at least 200 hours of flight time under IFR, of which up to 50 hours may be instrument ground time in an FFS, an FTD 2/3 or an FNPT II.
Applicants for an IRI certificate, who are not FI holders, shall,
- to provide training in FSTDs during an approved training course at an ATO, have completed at least 200 hours of flight time under IFR after the issuance of the BIR or the IR, of which at least 50 hours shall be in aeroplanes;
- to provide training in an aeroplane, have completed at least 800 hours of flight time under IFR, of which at least 400 hours shall be in aeroplanes.
This is a pre-announcement of course under development. All information is provided without warranty.
A-UPRT-teoriat 24.10.2024
/in Uutiset /by mikkoJärjestämme seuraavan A-UPRT-kurssin teoriaosuuden maanantaina 24.10.2024 klo 09:45 – 16:00 toimitiloissamme Vantaan Aviapoliksessa. Käytännön lentokoulutus aikataulutetaan erikseen jokaisen oppilaan kanssa.
A-UPRT-kurssi sisältää viisi tuntia teoriaopetusta ja kolme tuntia käytännön lentokoulutusta opettajan kanssa. Kurssi on pakollinen kaikille ammattilentäjille ennen osallistumista ensimmäiselle tyyppikurssille. Aeropolen kokeneet opettajat ja moderni kalusto varmistavat, että oppiminen on turvallista, hauskaa ja hyödyllistä!
Kurssin hinta on 2.975 EUR (sis. ALV) kattaen sekä teoriakoulutuksen että käytännön lennonopetuksen.
Ilmoittaudu viimeistään torstaina 17.10.2024 ottamalla yhteyttä. Varmista oma paikkasi ilmoittautumalla mahdollisimman nopeasti! Voit kysyä mahdollisuutta myös etäosallistumiseen (Teams).
CB-IR Course Available!
/in Uutiset /by mikkoWe are (again) organising the Competency-Based Instrument Rating course, to be scheduled individually from October 2024 onwards. Contact us now to get a quote!
ALV-kanta nousee, mutta hinnat pysyvät samoina syyskuun!
/in Uutiset /by mikkoYleinen ALV-kanta Suomessa nousee 1.9.2024 24 prosentista 25,5 prosenttiin. Tällä sivustolla mainitut hinnat Suomessa toimitetuille palveluille sisältävät tämän ALV:n ellei toisin ole erityisesti mainittu.
Pidämme vielä syyskuun 2024 ajan kaikki siihenastiset hinnat voimassa muuttamattomina uusille asiakkaille/sopimuksille siten, että aiemman 24% sijaan saman hinnan katsotaan sisältävän 1.9.2024 alkaen 25,5% ALV:a. Syyskuun mittaan tehtävien järjestelmämuutosten ja hintojen tarkistuslaskelmien jälkeen loppuasiakashintojen voidaan odottaa nousevan ALV:n korotusta vastaaavasti. Syyskuu on siis tosiasiallisesti alennusmyynnin aikaa!
Käynnissä olevien koulutuspalveluiden laskutuksen osalta toimitaan koulutussopimuksen mukaan.
A-UPRT-teoriakurssi 26.8.2024
/in Uutiset /by mikkoJärjestämme seuraavan A-UPRT-teoriakurssin maanantaina 26.08.2024 klo 09:45–16:00 toimitiloissamme Vantaan Aviapoliksessa. Käytännön lentokoulutus aikataulutetaan erikseen jokaisen oppilaan kanssa.
A-UPRT-kurssi sisältää viisi tuntia teoriaopetusta ja kolme tuntia käytännön lentokoulutusta opettajan kanssa. Kurssi on pakollinen kaikille ammattilentäjille ennen osallistumista ensimmäiselle tyyppikurssille. Aeropolen kokeneet opettajat ja moderni kalusto varmistavat, että oppiminen on turvallista, hauskaa ja hyödyllistä!
Kurssin hinta on 2 975 EUR (sis. ALV) kattaen sekä teoriakoulutuksen että käytännön lennonopetuksen.
Ilmoittaudu viimeistään torstaina 22.08.2024 ottamalla yhteyttä. Varmista oma paikkasi ilmoittautumalla mahdollisimman nopeasti! Voit kysyä mahdollisuutta myös etäosallistumiseen.
Open House in Roskilde Sep 3rd, 2024
/in Uutiset /by mikkoWelcome to see Aeropole’s Roskilde base from the inside on Sep 3rd, 2024, at 17:00-18:00! We invite current and future pilots to come and take a tour of our facilities with a cup of coffee. Instructors and other staff will be there to tell more about the various courses we offer as well as to show our Diamond aircraft, available for qualified pilots to rent, and of course our new simulator (FNPT II representing the Diamond DA42). A short flight in the simulator is also possible then, free of charge!
FIIR/IRI Course Coming Up
/in Uutiset /by mikkoWe intend to organise the Instrument Rating Instructor course (for Aeroplanes) in accordance with Part-FCL at our HQ in Vantaa, Finland, this summer 2024. (If you are already a Flight Instructor, your licence issuing authority may use the abbreviation ”FI-IR”, instead of ”IRI”, to designate the privileges.) Get in touch if you are interested to make sure you don’t miss the train–such instructor courses are not scheduled every year!
Theoretical Training
The theoretical training consists of
If you already are an FI(A) holder, you are exempted from the 15-hour Teaching and Learning module. Others will need either to attend it or produce a certificate of having completed the same in an another ATO.
Exceptionally, this is organised as on-site classroom training only, i.e. you cannot attend this training remotely via a video link.
Practical Flight Training
The practical flight training consists of
FI(A) holders get credit for five (5) of the above hours, leaving only five (5) hours to be flown.
Privileges and Conditions in Short
The privileges of FIs include: to conduct flight instruction for the issue, revalidation or renewal of a BIR or an IR for aeroplanes, provided that the FI meets the following conditions:
(1) they have completed as student pilots the IRI training course and have passed an assessment of competence for the IRI certificate;
(3) if during an approved training course at an ATO, the FI is providing training in FSTDs or supervising SPIC training flights that take place under IFR, the FI shall have completed at least 50 hours of flight time under IFR after the issuance of the BIR or the IR, of which a maximum of 10 hours may be instrument ground time in an FFS, an FTD 2/3 or an FNPT II;
(4) if the FI is providing training in an aircraft, the FI shall have completed at least 200 hours of flight time under IFR, of which up to 50 hours may be instrument ground time in an FFS, an FTD 2/3 or an FNPT II.
Applicants for an IRI certificate, who are not FI holders, shall,
This is a pre-announcement of course under development. All information is provided without warranty.
Aeropole @Vaasa Airshow June 15-16th, 2024
/in Uutiset /by mikkoAeropole will be present at the largest airshow in the Nordic countries this year, the Finnish Airshow, which is taking place in Vaasa over the weekend of June 15-16th, 2024. Welcome to find out about training to become a professional (or private) pilot as well as about Diamond aircraft–only one will fit at our stand but it’s going to be an awesome one. Follow the red flags to visit our booth/tent!
Take a look at photos from the Finnish Airshow in Turku last year here or from the 2023 Roskilde airshow here to tune into the mood!
To airshow organisers’ web site.
Seuraava MEP (land) -teoriakurssi 17.11.2023
/in Uutiset /by Olli TalsoJärjestämme seuraavan MEP (land) -teoriakurssin perjantaina 17.11.2023 klo 09:00–17:15 Aviapoliksen toimipisteessämme Vantaalla.
Teoriakurssilla perehdytään monimoottorilentämisen saloihin yleisellä tasolla, mutta kurssin aikana käydään läpi myös DA42NG-teoriaa, jotta oppilaalla on mahdollisimman hyvät valmiudet siirtyä käytännön koulutukseen. Teoriakurssin hinta on 890 EUR (sis. ALV). Käytännön lentokoulutus sovitaan oppilaskohtaisesti jokaisen omaan kalenteriin sopivaksi. Lento-osuuden hinta on 7 920 EUR (sis. ALV). Voit lukea lisätietoja kurssista ja taustavaatimuksista täältä.
Ilmoittaudu mahdollisimman pian, mutta kuitenkin viimeistään maanantaina 13.11.2022 ottamalla yhteyttä!
Seuraava NF(A)-teoriakurssi 27.10.2023
/in Uutiset /by Olli TalsoSeuraava yölentokelpuutuksen teoriakurssi järjestetään perjantaina 27. lokakuuta 2023 klo 09:00–14:30 Aeropolen toimitiloissa Vantaalla. Paikkoja on saatavilla rajoitetusti, joten imoittaudu nopeasti! Voit myös kysyä mahdollisuutta etäosallistumiseen.
Teoriakurssin hinta on 285 EUR (sis. ALV). Huomioithan, että koko kurssin tulee olla suoritettuna kuusi kuukautta teoriakurssin aloituksesta. Koko NF(A)-kurssin hinta on 2 990 EUR (sis. ALV), kattaen sekä teoria- että lento-opetuksen.
Ilmoittaudu kurssille viimeistään perjantaina 20.10.2023 ottamalla yhteyttä! Kurssiin sisältyy lyhyt itseopiskelupaketti, jonka tulee olla suoritettuna ennen luokkaopetukseen osallistumista.
Turku Airshow 2023 Was Hot!
/in Uutiset /by mikko